Motosiklet denge üzerinde giden bir araçtır..Motor
bloğu bilgisayar gibi iş yapar.Bakım ve onarımlarında orjinal
parça kullanmak ise hayati önem taşıyor.Minik bir civata yerine sarılan geçici
tel gibi geçici çözümler ancak bir müddet sizi götürür fakat diğer aksamlarada
zarar verebilir.
Örneğin orjinal balata yerine otomobil balatası perçinletmek
yanlış.Balatanın orjinalinde özel karşıt madde kullanılıyor ve otomobil
balatasıyla diğer balatalar birbirini tutmuyor bunun sonucunda frenlerde
zayıflama oluyor.
Bujilerde ise ısı derecesine ve elektron uzunluğu,motorun
sıkıştırma hücresi,boşluk mesafesine göre özel olarak ayarlanıyor bu yüzden
katalogtaki bujileri kullanmak lazım.
Segmanlardada durum aynı uydurma sekman
doğru değildir.Segmanın malzemesiyle silindirin malzemesi aynı olması lazım
yoksa biri diğerini aşındırabilir.
Lastiklerde yapılan yanlışlardan biride daha iyi görünmesi için arka lastiğin
büytülmesi.Ancak jant dar lastik büyük olunca bombe yapar ve yere bastığı yüzey
azalır.
Fren hidroliğinde orjinalinin dışındaki yağlar fren merkez
lastiklerinde şişme yapar ve basınca dayanamayıp patlayabilir.Conta değişiminde
orjinal kullanmakta yine fayda var çünkü conta kalınlığı önemlidir.
Sigorta kullanımında atan sigorta yerine yakın numara değil aynı numara
kullanılmalıdır mesela 10 amperlik yerine 15 amper takılmaz.
Radyetörlere saf su yerine normal su kullanılması peteklerde kireç oluşmasına
ve tıkanmasına yol açar.
Krank yataklarının taşlanmasıda yapılan hatalardan
biri metalin üzerinde 0.5 mikron derinlik ve sertlik var. Bu taşlandığı zaman
sertlik kayboluyor ve yatak sarıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder